Nöjd kund
Jag trodde att det här med bredband var en smal sak, men ack vad jag misstog mig. För snart två månader beställde jag en kombinerad bredbands- och telefonitjänst från Bredbandsbolaget. De kunde inte leverera önskad vara därför vände jag mig till Tele 2 för att se om de kunde erbjuda motsvarande tjänster. Ingen leverans i sikte ännu.
Hittils har följande erfarenheter tilldelats mig:
1/ Ett par, tre timmar i telefonkö för att nå fram till illa lämpad supportpersonal.
2/ Beskylld för att någon tagit mina identitetshandlingar och hämtat ut ett modem, trots att OK/Q8 i Lugnvik intygat att paketet ligger kvar hos dem.
3/ Beskylld för att inte betalt och tappat bort fakturor från bredbrandsleverantör a, vilket i sådana fall leder till att leverantör b inte kan koppla in min tjänst.
4/ Bredbandsbolgets personal har ljugit för mig när de sagt att de avslutat tjänsten som jag aldrig fått, trots att de fortfarande ligger kvar och blockerar mitt nummer, vilket innebär att Tele 2 inte kan koppla in sin tjänst.
Hittils har jag försökt leva efter devisen att en arg kund får den hjälp han behöver, det funkar inte alls kan jag säga. Men det kanske är som med bihålorna, de är säkert någonting bra med att det finns en uppsjö med svindyra och inkompetenta teletjänstföretag, men jag har bara inte riktigt listat ut vad ännu.
Hittils har följande erfarenheter tilldelats mig:
1/ Ett par, tre timmar i telefonkö för att nå fram till illa lämpad supportpersonal.
2/ Beskylld för att någon tagit mina identitetshandlingar och hämtat ut ett modem, trots att OK/Q8 i Lugnvik intygat att paketet ligger kvar hos dem.
3/ Beskylld för att inte betalt och tappat bort fakturor från bredbrandsleverantör a, vilket i sådana fall leder till att leverantör b inte kan koppla in min tjänst.
4/ Bredbandsbolgets personal har ljugit för mig när de sagt att de avslutat tjänsten som jag aldrig fått, trots att de fortfarande ligger kvar och blockerar mitt nummer, vilket innebär att Tele 2 inte kan koppla in sin tjänst.
Hittils har jag försökt leva efter devisen att en arg kund får den hjälp han behöver, det funkar inte alls kan jag säga. Men det kanske är som med bihålorna, de är säkert någonting bra med att det finns en uppsjö med svindyra och inkompetenta teletjänstföretag, men jag har bara inte riktigt listat ut vad ännu.
Kommentarer
Trackback