hur tänkte de?

TV 4 har aldrig varit min planhalva, det är något läskigt över det företaget. Antagligen handlar det om, som med mycket annat, om ren och skär avundsjuka. Egentligen skulle jag vilja vara med i den där sköna TV 4 familjen, ogenerad övre medelklass liksom. Tänk att få hänga med Timell och Magnusson på firmafesten, trygga fadersfigurer som kan skämta till det. Och tänk att få vara en del av den där härliga jargongen mellan Lets dance, nyheterna och sporten.

Det får vara hur det vill med den saken, för min del brände de sitt sista kort i fredagskväll. Sällsynt nog följde jag deras nyhetssändning och när det var dags för sportnyheter lystrade jag till lite extra. Men alltså, det enda som visades var några klipp från elitseriens nedre regioner. De redovisade vilka lag som tvingas kvala för att hänga kvar. Därefter var det slut. Att Södergren smockat till norrmännen i Holmekollen, vart tog det vägen? Och att Kalla snodde till med en andraplats i sitt första 30 kilometerslopp, det tog de inte någon hänsyn till. Nej den där familjen får klara sig utan mig fortsättningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback