sportlovsvardag

Stormen har bedarrat och årets första vårsolsskidfärd är genomförd. Trettiosex och ett halvt års erfarenhet av skidturer på Renfjällets sydsida kan verka lite småtrist, men faktum är att ett besök vid Vita renens våffelstuga sällan misslyckas. Ja det där med skidturer vid sex månaders ålder måste jag forska lite mer i. Vet att jag följde med mina föräldrar till Edsåsdalen när jag var knappa halvåret. Om det innebar medföljande vid skidturer för egen del har jag ingen evidens för. Däremot har det ofta berättats att de unga föräldrarna lämnade spädbarnet till pensionatföreståndarinnan när de själva var ute och roade sig.

Men nog var det bättre för, mindre skotrar och charmigare interiör innan espressomaskinen och visakortsläsaren gjorde sitt inträde. Vem är jag att klaga och några så kallade genuina våffelbruk står att finna på annat håll än idag.

Dagens prestation stod treåringen för, gick för egen maskin halva vägen upp och stod på benen hela vägen ner. Det är ett privilegium att få vara med när de lär sig, upptäcker något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback